سمپاشی ماهی نقره ای (سیلور فیش)

حشره ای با نام علمی Lespisma sacchrina که  به خاطر رنگ نقره ای و شکل و حرکت ماهی مانند خود به نامهای ماهی نقره ای یا سیلور فیش معروف است.همچنین به خاطر 3 زائده ی بلند مویی که در انتهای بدن خود دارند به دم مویی نیز معروف هستند و گاها بید کاغذ نیز نامگذاری شده است .

شکل و شناخت (بیولژی)ماهی نقره ای :

سمپاشی ماهی نقره ایطول بدن سیلورفیش 9 تا 12 میلیمتر است و به رنگ نقره ای دیده می شود.مانند سایر حشرات 3 جفت پا دارند.به شکل بیضی کشیده هستند که در انتهای بدن کمی باریکتر می شود.معمولا در محل های تاریک و مرطوب دیده می شوند مانند حمام،توالت،لامپ های هالوژن حمام و کنار قرنیزها. حتی بیشتر در خانه های نوساز مشاهده می شود که ممکن است از چوب های آلوده قرنیز ها وارد منزل شده باشد. مدفوع آنها به شکل گرد و سیاه به اندازه دانه های فلفل سیاه است همچنین لکه های زرد رنگ در سطوح آلوده دیده می شود.

سمپاشی ماهی نقره ای یا سیلور فیش :

برای سمپاشی باید محل های رشد و تکثیر و مخفی شده ماهی نقره ای مانند توالت و حمام و قرنیزها را با سموم پایدار و کم خطر مانند سموم پیرتیروئیدی را به روش سمپاشی ابقایی اسپری کرد.

شرکت کنترل آفات ارمغان بهداشت محیط به صورت تضمینی سفارشات سمپاشی منازل و ساختمانها را برای ریشه کنی دایمی سیلور فیش یا بید کاغذ می پذیرد.

مبارزه با ماهی نقره ای از طریق بهسازی محیطی :

ماهی نقره ای یا سیلور فیش به رطوبت 70 تا 90 درصد برای زندگی و تکثیر نیاز دارند بنابراین با حذف رطوبت مانند خشک نگه داشتن محیط توالت و حمام و استفاده از خشک کننده های رطوبت محیطی می توانید فضا را برای زندگی ماهی نقره ای نامساعد کنید.

همچنین سیلور فیش از مواد سلولزی و نشاسته ای و حشرات دیگر تغذیه می کند . و باعث آسیب به کاغذها یا مواد کاغذی مانند کاغذ دیواری،روزنامه ،چسب،لباس و … می شود.بنابراین با کنار گذشتن و خارج کردن کاغذهای اضافه از منزل غذای مورد نیاز این حشره رو حذف کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyboard_arrow_up
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x